Рецепція ренесансної культури у творчості М. І. Цвєтаєвої

  • T. L. Mishchur Мукачівський державний університет
Ключові слова: Ренесанс, Відродження, гуманізм, культурологічна парадигма, шекспірівські мотиви, лірика, поет, актор, театральне мистецтво, «театральне кохання»

Анотація

Розглянуто внутрішню єдність смислів культурологічної парадигми цвєтаєвської творчості. В статті робиться спроба побачити ступінь «приналежності» поета Марини Цвєтаєвої культурі Ренесансу, наскільки «таємна мова» епохи Відродження розгадана поетесою. Естетичний ідеал Відродження - людина, яка сама себе творить. Такими постають герої цвєтаєвських есе - поети і художники - сучасники: Максиміліан Волошин, Андрій Бєлий, Борис Пастернак, Р.-М. Рільке та інші. Слід підкреслити, що серед всієї багатозначності культури Відродження в творчості М. І. Цвєтаєвої явно прозвучали лише шекспірівські мотиви. У статті розмірковуємо про відношення поетеси до театру і про роль, яку відіграв цей вид мистецтва в її житті.

Посилання

Бахтин М. М. Литературно-критические статьи / М. М. Бахтин. М. : Худож. лит., 1986. – 86 с.

Вульф В. Театральный дождь / В. Вульф. М. : «Знание», 1998. – 389 с.

Саакянц А. А. Марина Цветаева: Жизнь и творчество / А. А. Саакянц. – М. : Эллис Лак, 1997. – 561 с.

Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество / П.Сорокин. М., 1992. – 327 с.

Цветаева М. И. Театр / М. И. Цветаева. – М. : Искусство, 1988. – 231 с.

Цветаева М. После России / М. Цветаева. М. : Советский фонд культуры. Культурный центр – Дом Марины Цветаевой, 1990. 153 с.

Цветаева М. Собрание сочинений в семи томах / М. Цветаева. – М. : Эллис Лак, 1994 1995.

Шпенглер О. Закат Европы. Очерки морфологии мировой культуры: в 2 т. / Освальд Шпенглер. М., 1993. – Т. 1. – 688 с.

Эфрон А. О Марине Цветаевой / А. Эфрон. М. : Советский писатель, 1989. – 477 с.

Як цитувати
Mishchur, T. L. (1). Рецепція ренесансної культури у творчості М. І. Цвєтаєвої. Від бароко до постмодернізму: збірник наукових праць, 18(1). вилучено із https://zarlit.dp.ua/index.php/BP/article/view/88