Основні тенденції інтермедіального адаптування роману «Франкенштейн» Мері Шеллі

  • A. A. Balhabaieva Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: Мері Шеллі, Франкенштейн, адаптації, кіноадаптації, театральні адаптації, готичні засоби, емоція жаху, мелодраматизація, гендерний напрямок, масова культура

Анотація

У фокусі дослідження – актуальний аспект сучасного літературознавства: література в її інтермедіальних зв’язках. Об’єктом дослідження є класичний твір «Франкенштейн, або Сучасний Прометей», чия історія завдяки інтермедіальним адаптуванням набула специфічних поворотів у своїй семантиці та поетиці. Зміст роману вміщає велику потенцію для відтворення у кіно, що завжди дає можливість розширити, доповнити та трансформувати як його сюжет, так і смислові характеристики героїв.Найголовнішою причиною кіногенічності роману, до якого так часто звертаються творці кіно, є потужна в ньому емоція страху. Ефектні готичні прийоми сприяють акцентуванню цієї емоції (адже саме арсенал готичних засобів домінує у створенні відповідної атмосфери книг і фільмів жаху), а на екрані їх легко візуалізувати. Одним з основних факторів відриву різноманітних версій роману від його оригіналу був і залишається до сьогодні фактор масової культури.

Посилання

Aldiss Brian. The Origins of the Species: Mary Shelley / Garden City, N.Y.: Doubleday, 1973. – [Электроний ресурс]. – URL: http://knarf.english.upenn.edu/Articles/aldiss.html

Mellor Anne K. Mary Shelley: Her Life, Her Fiction, Her Monsters, New York: Methuen, 1988. – 170-76 p.

Newman Beth. Narratives of Seduction and the Seductions of Narrative: The Frame Structure of Frankenstein / English Literary History [ELH], 53, 1986. – 141-61 p.

Twitchell James B. Frankenstein and the Anatomy of Horror / The Georgia Review, 37:1, 1983. – 41-78 p.

Напцок Б. Р. Воплощение мифа о Прометее в романе М. Шелли // Вестник Адыгейского гос. ун-та. Сер. 2. Филология и искусствоведенье, 2012. – №4 (107). – С. 97-104.

Оксень Н. А. Художественный мир готики в романе Мэри Шелли «Франкенштейн, или Современный Прометей» // Журнал науч. публикаций аспирантов и докторантов, 2014. – № 1(91). – С. 109-113.

Потницева Т. Н. Мэри Уоллстонкрафт Шелли: «Последняя из славного поколения…» / Днепропетровск: ДНУ, 2008. – 128 с.

Прищепа Т. В. Роман Мері Шеллі «Франкенштейн, або Сучасний Прометей» в контексті постмодерністської гри Пітера Акройда // Від бароко до постмодернізму. – 2015. – №19. – С. 264-269.

Струкова Т. Долгая жизнь романа Мэри Шелли “Франкенштейн” // Литература. – 2002. – № 28; То же [Электронный ресурс]. - URL: http://lit.1september.ru/article.php?ID=200202816 (01.11.06).

Опубліковано
2018-12-28
Як цитувати
Balhabaieva, A. A. (2018). Основні тенденції інтермедіального адаптування роману «Франкенштейн» Мері Шеллі. Від бароко до постмодернізму: збірник наукових праць, 1(22). https://doi.org/10.15421/361814