«Повернення автора»: автороцентризм у поствікторіанському романі порубіжжя ХХ-ХХІ ст.

  • O. V. Tupakhina Запорізький національний університет
Ключові слова: текстоцентризм, автороцентризм, поствікторіанський роман, biofiction

Анотація

У контексті полеміки з текстоцентризмом бартівської школи, представленої у роботах Д. Лоджа, Л. Хатчеон, Ш. Берка та ін., з оглядом на виокремлену А. Бюсіном та К. Каплан жанрову модель biofiction у статті розглядаються три основних підходи до вільної белетризації біографій видатних письменників вікторіанської доби у сучасному поствікторіанському романі: актуалізація «негативного міфу» («Tess» Е.Теннант), деконструкція дихотомії життя та мистецтва («The Master» К.Тойбіна, «The Line of Beauty» А. Холінгхерста) та імперсоніфікація письменника в якості персонажа його власного художнього світу («Drood» Д. Сіммонса).

Посилання

Birch H. Monster and the Muse / Helen Birch // The Independent [Електронний ресурс]. – 1993. – Режим доступу: http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/book-review--monster-eats-the-muse-tess--emma-tennant-harpercollins-1499-pounds-2323024.html

Buisine A. Voir «Biofictions» /Alaine Buisine // Revue des Sciences Humaine. – 1991. – №24. – P. 7 – 13

Burke S. The Death and Return of the Author: Criticism and Subjectivity in Barthes, Foucault and Derrida / Sean Burke. – Edinburgh: Edinburgh University Press, 1993. – 287 p.

Deane B. The Making of the Victorian Novelist: Anxieties of Authorship in the Mass Market / Bradley Deane. – NY: Routledge, 2003. – 188 p.

Gutleben C. Nostalgic Postmodernism: The Victorian Tradition and the Contemporary British Novel / Christian Gutleben. – Amsterdam&NY: Rodopi, 2001. – 248 p.

Hutcheon L. A Theory of Adaptation / Linda Hutcheon. – L.: Routledge, 2006. – 304 p.

Kaplan C. Victoriana: Histories, Fictions, Criticism / Cora Kaplan. – Edinburgh: Edinburgh UP, 2007. – 264 p. – P.7

Kirchknopf A. Rewriting the Victorians: Modes of Literary Engagement with the 19th Century / Andrea Kirchknopf. – Jefferson: McFarland&Co, 2013. – 236 p.

Kohlke M.-L. Neo-Victorian Biofiction and the Special/Spectral Case of Barbara Chase-Riboud’s Hottentot Venus /Mari-Louise Kohlke // Australian Journal of Victorian Studies. – 2013. - №18/3. – Pp. 4-21

Lodge D. After Bakhtin: Essays on Fiction and Criticism / David Lodge. – London: Routledge, 1990. – 264 p.

Mare-Jones A. In His Master’s Voice / Alan Mare-Jones // The Guardian [Електронний ресурс]. – 2004. – Режим доступу: http://www.theguardian.com/books/2004/feb/22/fiction.colmtoibin

McDonald R. The Death of the Critic / Ronan McDonald. – London: Continuum, 2007. – 214 p.

McGrath P. Peter Ackroyd /Peter McGrath // Bomb. – 1989. - №26/Winter. – P. 28-36

Shorer M. Technique as Discovery / Mark Shorer // 20th Century Literary Criticism: A Reader. – L.: Longman, 1972. – Pp. 387-401

Tennant E. Tess / Emma Tennant. – L.: Flamingo, 1993. – 218 p.

Toibin C. The Master / Colm Toibin. – N. Y.: Scribner, 2005. – 211 p.

Як цитувати
Tupakhina, O. V. (1). «Повернення автора»: автороцентризм у поствікторіанському романі порубіжжя ХХ-ХХІ ст. Від бароко до постмодернізму: збірник наукових праць, 19. вилучено із https://zarlit.dp.ua/index.php/BP/article/view/143